Opinion

“The Wire” nailed by the High Court! This is how High Court slammed “The Wire” for its article on Amit Shah’s son

It was 3.5 years of Modi government, yet Congress could not even find a single scam under Modi government. For the frustrated Rahul Gandhi led opposition, the biggest lifeline was given in the form of an exaggerated article from “The Wire”. This news portal posted an article saying Amit Shah’s son Jai Shah’s revenue increased massively after Mr Narendra Modi became the Prime Minister of India.

This was enough for the cyber warrior of Congress to start trending against PM Modi, BJP President Amit Shah and his son Jai Shah. But now the court has thrashed the claims of “The Wire”. The Gujarat High Court today rejected a petition by ‘The Wire’ challenging a gag order passed by a lower court in a civil defamation case filed by BJP chief Amit Shah’s son Jay Shah over an article published by the news portal.

What did the Gujarat High Court say?

  • “These appeals arising from an ex-parte ad-interim impugned order of the trial court are not entertained. It would be open to the defendants to file their counter to the suit, or at least to the application for interim injunction before the trial court, if they so choose’, the court said.
  • “The trial court is directed to finally decide the injunction within 30 days from today, after hearing both the sides”, the court added.
  • Justice Paresh Upadhyay asked the petitioners, including the author of the article Rohini Singh and founding editors of the news portal, to move the trial court to challenge the gag order.
  • The HC also directed the trial court to decide the matter within 30 days.

This is a massive setback for “The Wire” and its sympathiser, Congress party!

The article on Amit Shah’s son was clearly defamatory in nature!

“Gujarat High Court’s verdict clearly indicates that the article published on web portal ‘The Wire’ is defamatory and deserves a detailed trial. The Wire will now face the music, pushing them to the brink of bankruptcy”.

  • Eventually, law catches up with The Wire which published a misleading and defamatory story against Jay Shah. Now, the editor and writer of The Wire will get the taste of their own medicine

Here’s what the article said about Amit Shah’s son!

  • The article claimed that the turnover of the company owned by Shah’s son increased 16,000 times over in the year following the election of PM Narendra Modi. The article further said that the revenue from company owned by Jay Shah jumped from just Rs 50,000 to over Rs 80,00,00,000 in a single year.
  • In the article published by ‘The Wire’, the author says that in the year 2014-15, the profit of the company ‘Temple Enterprise Private Ltd’ run by Jay Shah was Rs 18,728 and the turnover was Rs 50,000.
  • The author mentions that in the next year i.e. 2015-16, the turnover was 16000 times more compared to the previous financial year. But the author fails to mention the profit of that year. The reason for not mentioning the profit was that the company had incurred a loss. Yes, the loss incurred was Rs 1.48 crores.
  • In October 2016, Jay Shah’s Temple Enterprise Private Ltd had to close its business as it net worth had fully eroded and this was declared in its director’s report. So where is the scam? Where is the proof that Amit Shah’s son’s fortune took a rise after Narendra Modi became the Prime Minister of India?

Later, in a separate press conference, Jay Shah said he will file Rs 100-crore defamation suit against ‘The Wire’ for the publication of the article. Jay Shah said that he has decided to prosecute the author, editor and owner of the website for criminal defamation and sue them for an amount of Rs 100 crores.


Hansika Raj

Tags